UK EN PUK
Kinderdagverblijf 't Zandkasteel werkt met het VVE programma Uk en Puk. Vanaf 26 juni 2014 zijn wij officieel gecertificeerd in Uk en Puk. Kinderen op 't Zandkasteel ontwikkelen zich op een speelse manier met de pop Puk. Puk is het speelkameraadje van de kinderen. Hij maakt altijd wel iets mee wat de kinderen herkennen, zoals ziek zijn. Hij biedt troost en is een vriendje waarbij baby's, dreumesen en peuters zich veilig voelen. Puk is de schakel tussen pedagogisch medewerker en het kind. Thema's van Uk & Puk 1. Welkom Puk! 2. Knuffels 3. Hatsjoe! 4. Ik en mijn familie 5. Wat heb jij aan vandaag? 6. Regen 7. Dit ben ik 8. Eet smakelijk! 9. Reuzen en kabouters 10. Oef, wat warm! 11. Ik ben bijna 4! Activiteiten Uk & Puk Pegagogisch medewerkers kunnen per thema diverse activiteiten uitvoeren, waarmee zij de totale ontwikkeling van kinderen stimuleren. De taal-, sociaal-emotionele-, cognitieve en motorische ontwikkeling komen in elk thema ruim aan bod. Per thema kunt u activiteiten in de grote of in de kleine groep ondernemen of met individuele kinderen. De activiteiten vinden vooral plaats binnen bestaande situaties zoals tijdens de verzorgings- en spelmomenten. De eigen inbreng van het kind is een essentieel onderdeel in elke activiteit. UK EN PUK Kinderdagverblijf 't Zandkasteel werkt met het VVE programma Uk en Puk. Vanaf 26 juni 2014 zijn wij officieel gecertificeerd in Uk en Puk. Kinderen op 't Zandkasteel ontwikkelen zich op een speelse manier met de pop Puk. Puk is het speelkameraadje van de kinderen. Hij maakt altijd wel iets mee wat de kinderen herkennen, zoals ziek zijn. Hij biedt troost en is een vriendje waarbij baby's, dreumesen en peuters zich veilig voelen. Puk is de schakel tussen pedagogisch medewerker en het kind. Thema's van Uk & Puk 1. Welkom Puk! 2. Knuffels 3. Hatsjoe! 4. Ik en mijn familie 5. Wat heb jij aan vandaag? 6. Regen 7. Dit ben ik 8. Eet smakelijk! 9. Reuzen en kabouters 10. Oef, wat warm! 11. Ik ben bijna 4! Activiteiten Uk & Puk Pegagogisch medewerkers kunnen per thema diverse activiteiten uitvoeren, waarmee zij de totale ontwikkeling van kinderen stimuleren. De taal-, sociaal-emotionele-, cognitieve en motorische ontwikkeling komen in elk thema ruim aan bod. Per thema kunt u activiteiten in de grote of in de kleine groep ondernemen of met individuele kinderen. De activiteiten vinden vooral plaats binnen bestaande situaties zoals tijdens de verzorgings- en spelmomenten. De eigen inbreng van het kind is een essentieel onderdeel in elke activiteit. |